tisdag 16 juni 2015

Bästa abonnemanget?

1. Bredband med minst 110.000 MB per månad med bra hastighet. Vad är mest prisvärt och stabilt?
2. Vad är bäst och mest prisvärt mobilabb per månad för 600 sms, 50 mms, surf ca 110 MG surf och ca 10 samtal på ca 30 minuter totalt.
3. Nästa abb är så gott som bara surf: 6.000 MG surf men också ca 50 sms i månaden. Max 10 samtal på någon minut per styck. Vad rekommenderar du?

Sen till nästa fråga... MOBIL! Jag tar mycket kort. Jag vill surfa. Jag vill ha tangenter. Jag vill kunna skriva med vantar/handskar på.
Jag har inte hittat den perfekta men jag ser fördelar och nackdelar med de mobiler som jag haft:


A) Sony Ericson
fördelar: Bästa kameran jag haft. Lätt att ta av skalet men inte för lätt. Bra tangenter.
nackdelar: Kan inte surfa på den.


B) Nokia 300 red
fördelar: Har touch/push-screen som funkar även om jag har vantar. Har tangenter. Kan laddas med två olika sorters laddare. Kan surfas på sajter mm som inte kräver alltför mycket.
nackdelar: Baksidan (skalet) ramlar av lätt. Halvbra kamera. Kan inte surfa på Västtrafiks hemsida. Tar lång tid på Nordeas hemsida. Blogga går inget vidare.


C) IPhone 4
fördelar: Bra att surfa med.
nackdelar: Inga tangenter. Halvbra kamera. Kan inte skrivas på med tjocka vantar/handskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar